Prerušované hladovanie a jeho vplyv na športový výkon

Intermitten Fasting - Prerušované hladovanieÚčinky prerušovaného hladovania (alebo po anglicky intermittent fasting) sme rozobrali v predchádzajúcom článku (Intermittent fasting – ako ho využiť vo svoj prospech?) . Ako však IF funguje v spojení so športom? Dokáže podporiť športový výkon alebo by športovci mali dbať na pravidelný a dostatočne častý prísun energie? Ako dopadli výskumy, ktoré testovali IF protokoly a ich vplyv na športový výkon?

(viac…)

Carnivore diéta – trúfnete si byť mäsožravcom?

Carnivore diéta – trúfnete si byť mäsožravcom?Svet výživy je zaplavený diétami od výmyslu sveta. Ak si teraz nejakú náhodne vymyslíte, je dosť pravdepodobné, že už existuje. Aktuálne sa na výslnie dostáva  tzv. carnivore diéta – diéta mäsožravcov. (viac…)

Akútna suplementácia Citrulline-Malate a jej vplyv na vysoko intenzívny cyklistický výkon (Cunniffe. 2016)

Citrulín-malát namaximum.skNa rozdiel od predošlého článku uverejneného u nás: 8g Citrulín-Malátu denne zvyšuje výkonnosť pri tréningu nôh, v ktorom 8 g Citrulín-malátu odštartovalo podstatné zvýšenie výkonu pri tréningu nôh, dnes diskutovaná, dvojito zaslepená, placebom kontrolovaná, skrížená štúdia od Cunniffe et al. nenašla žiadne výhody 12g Citrulín-malátu (v 400ml) v porovnaní s citronádou bez cukru (placebo[PL]), keď ich všetkých 10 subjektov konzumovalo 60 minút pred ukončením dvoch cvičebných pokusov… alebo, aby sme boli korektní, odlišovala sa signifikantne iba v srdcovej frekvencii.    (viac…)

Intermittent fasting – ako ho využiť vo svoj prospech?

Intermitten FastingPrerušované hladovanie (alebo po anglicky intermittent fasting – IF) si v poslednej dobe získava čoraz viac nadšencov. Deklarujú zdravotné benefity, udržateľnosť a vyzdvihujú aj výhody, vďaka ktorým jednoduchšie dosiahnete kalorický deficit.  Nejde však o žiadnu novinku, ale o koncept stravovania, ktorý je starý ako ľudstvo samo.

(viac…)

8g Citrulín-Malátu denne zvyšuje výkonnosť pri tréningu nôh

Citrulín-mlát

Viac opakovaní na leg presse, hacken drepe a predkopávaní u skúsených makačov vďaka: Citrulín-malát.

Len toto? To je to, čo marketing spoločností s doplnkami výživy označuje ako lepší doplnok výživy než arginín. Supplement, ktorý ti má zabezpečiť “super napumpovanie”, ale nemusí byť nevyhnutne ergogénny – aj napriek skutočnosti, že adekvátne dôkazy zo štúdie na hlodavcoch a ľuďoch (Briand. 1992; Pérez-Guisado. 2010; Giannesini. 2011) existovali roky pred uverejnením predmetnej štúdie (Wax. 2014) (viac…)

Tréningová frekvencia večná to téma!

tréningová frekvenciaJe tomu tak! Táto téma je omieľaná donekonečna. Mám pocit, že každý vie čo je optimálne a čo už je naozaj moc. Za posledné 3 roky bolo na túto tému „tréningová frekvencia“ publikovaných cez 20 štúdií.  S kľudom teda môžeme tvrdiť, že je to naozaj večne horúca téma. Cvičencov všetkých výkonnostných kategórií to zaujímalo včera, zaujíma ich to dnes a zaručujem, že ich bude zaujímať aj zajtra. Aká je teda ideálna tréningová frekvencia pre rast svalov?  (viac…)